Клубове Дир.бг
powered by diri.bg
търси в Клубове diri.bg Разширено търсене

Вход
Име
Парола

Клубове
Dir.bg
Взаимопомощ
Горещи теми
Компютри и Интернет
Контакти
Култура и изкуство
Мнения
Наука
Политика, Свят
Спорт
Техника
Градове
Религия и мистика
Фен клубове
Хоби, Развлечения
Общества
Я, архивите са живи
Клубове Дирене Регистрация Кой е тук Въпроси Списък Купувам / Продавам 06:15 28.04.24 
Автомобили
   >> Opel
*Кратък преглед

Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
Тема Гасне на празен ход, особено в движение  
Автор NetBuster (Bad Mada facka)
Публикувано06.01.05 23:30



Тия дни имах проблеми с паленето, смених дистрибуторна капачка, обаче проблемите не се свършиха. Гасненето на празех ход си остана.
Стъпковото моторче за празния ход е добре /действа/.
На студено пали по-лесно и по-лесно успявам да задържа празния ход /с плавно отпускане на педала на газта/, а когато се стопли двигателя задължително преди кръстовище се започва игра с педала на спирачката и на газта с един крак. Понякога угасва и се излагам като кифладжия по кръстовищата. Този проблем го има независимо дали съм на газ или на бензин.
От какво може да бъде това?
П.С. Двигателя е C20NE

Редактирано от NetBuster на 06.01.05 23:32.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Авторtokata (Нерегистриран)
Публикувано07.01.05 00:26



Da pukna dano... Az sym s Opel Vectra 2.0l.... liatoto ia vzeh...
predi 4 dena pochna da pravi SYSHTIA PROBLEM.
Na benzin samo ia karam... ... Utre shte hodia da ia vidiat kakvo i e...
Dali na samite Vectri zimata ne im vliae zle?



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: tokata]  
Автор Бaтe Beco (Vectra 2.0i CD)
Публикувано07.01.05 01:10



Как зимата ще им влият зле?! Те да не са правени, за да седят на витрина на топло. Макар че би било здравословно за тях, имайки предвид ръждата дето ги погва зимата. Моята също прави проблеми зимата с обороти. Придърпва. Само на студено и влажно. Започнах да отстранявам причините. Ама нямам пари да ги отстраня всичките наведнъж. Иначе все нещо трябва да е прецакано. Нормална кола от -40 до +55 примерно трябва спокойно да можеш да си я караш. При други температури извън тия граници хич няма да ти е до колата
Колкото до конкретния проблем-нека някой по-компетентен от мен се изкаже, че не ги разбирам много двигателите и електрониката.

Всичко е въпрос на гледна точка!


Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Бaтe Beco]  
Автор PeteRHR (C18NZ)
Публикувано07.01.05 09:03



Това моторче за празен ход трудно може да се диагностицира на външен вид. Официалните вносители си имат Tech1 (или там както се казва) и може да му задават определени обороти и прочитат реалните в момента. т.е. Колата работи на ниски ~850, задават му 3000об/мин и се вижда как двигателя ги достига (бавно, бързо, колебае се около тях). След това се задават ниски и пак се гледа какво става.

Та в сервиз може да ти кажат дали моторчето е читаво, това че е чисто не осначава че работи. Моето е чисто, когато го тествах си излизаще щока при подаване на контакт и се прибираше след изключване от контакт. Но в сервиза точно на този тест не се държеше както трябва. Трябва да купувам ново, но засега се крепи това и ще отлагам още малко.



Тема Различно е устроена инжекциятанови [re: PeteRHR]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано07.01.05 09:39



С18НЗ е моноинжекцион AC DELCO Multec.

C20NE е пълна инжекция BOSCH.

Регулирането се извършва от различни устройства - моторчето за празния ход при моното и пълните инжекции е абсолютно различно.

При колегите с пълните инжекжции доколкото знам трябва да се чисти доста често (примерно всеки месец) защото с напредване на възрастта на мотора все по-бързо се задръства от маслените изпарения...




Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Автор boxer (стар кадър)
Публикувано07.01.05 10:05



И аз съм със същия мотор
Съвета ми е да свалиш моторчето за празен ход и хубаво да го промиеш с коресилин(но не с АМБ) или с бензин-(при мен при първите няколко изплаквания беше с цвят на Кока-Кола).След това почна почна да си пали отраз.Изчистих го преди 3-4мес.Сега обаче пак понякога не ще да пали от раз.Така че трябва да се почиства поне веднъж на 2 месеца.
Въпреки това на мен никога не ми е гаснела по светофарите.Веднъж запали ли-край!



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: boxer]  
АвторBush (Нерегистриран)
Публикувано07.01.05 11:48



Момчета, извинете за некомпетентния въпрос, но къде се намира това моторче, да го прегледам на моята кола? C20NE



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Bush]  
Авторtokata (Нерегистриран)
Публикувано07.01.05 14:35



да не говоря глупости, ама е вдясно от "жилото" за газта.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Бaтe Beco]  
Авторtokata (Нерегистриран)
Публикувано07.01.05 14:38



Ей сега се връщам от сервиза със сменен термостат и почистено и прегледано двигателче за регулиране на празния ход. Не е от това.
Колата си придърпва. На ниски обороти се тресе страшно понякога :(
Ще видим дали пак ще ми гасне.
Във вторник съм на диагностика.
И това с придърпването започна точно по Коледа когато падна снега



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: boxer]  
Авторtokata (Нерегистриран)
Публикувано07.01.05 14:44



Ама чакай, то какво общо има с паленето?



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Bush]  
Автор boxer (стар кадър)
Публикувано08.01.05 09:51



Най-отгоре върху капака на Главата има едно метално цилиндърче с клема и два големи гумени маркуча влизащи в него.Разглобява се елементарно.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: tokata]  
Автор boxer (стар кадър)
Публикувано08.01.05 09:56



Има общо
все пак нали това му е името-да поддържа празния ход.Като е задръстено с боклуци не затваря и трудно пали,поддържа нестабилни обороти,даже гасне.
Придърпването и тресенето (и при мен го има от време на време) обаче е от друго.Чувал съм 1001 версии по въпроса.Трябва да се смени целия хардуеър(кабели,свещи, дистрибуторна капачка...),за да се види с точност дали проблема не е софтуеърен.И ако не е значи е този прословут EGR(вакуумен)клапан,който за съжаление струва доста даже на старо.

Редактирано от boxer на 08.01.05 10:03.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: boxer]  
Автор NetBuster (Bad Mada facka)
Публикувано08.01.05 23:39



Почистих моторчето с кореселин, както казахте. излязоха разни жълто кафеви мизерии. не посмях да го плакна много щото не знам дали няма да се разяде нещо. Не знам от какво е направено вътре, трудно може и да се бръкне. Проблемът почти се оправи но се появи един още по гаден проблем. на място вдига 1500 към 3000 об, в движение или пак ще ми угасне по кръстовищата или ще ми вдигне почти 6000 об/мин. след рестарт на ЕКУ-то проблемът си остана. Откачих моторчето от клемата и нещата заспаха.
Any ideas?



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Авторmanta (Нерегистриран)
Публикувано10.01.05 11:11



SMENI GO .!



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: manta]  
Автор NetBuster (Bad Mada facka)
Публикувано10.01.05 16:05



Егати моторчето - 250 лева.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Автор Mumko (Човек)
Публикувано10.01.05 21:03



Zdraveite , sega shte vi kaja az kak go opravih:
Ta kolata e na tushtata (ama i az ia karam ot vreme na vreme kato si udaria moita hahaha)
Ta obadi mi se tq da mi kaje che kolata ne vurvi i ne mogla da se kara (jena)vzeh az kolata i podkarah .
1 zapochna da pridurpva mnogo qko i da si meni oborotite kakto si iska ot 1000 do 2500.
Kato zagrq malko zapochna da gasne na svetofari i vuobshte kato otpusna gasta.
Na drugia den q zakarah v bachkanerto i zakachih tech 1.
Imah 3 koda za koito az si znaeh 1 flow sensor ( az go bqh smenql), 2 normalniq kod za greshka - senzora na kolqnovia val, 3 ne se seshtam kvo beshe ama pak az bqh otkachal neshto.
Izchistih ( nakisnah go za 10 min.) motorcheto s sprei za kleqsali boltove ot tipa na v-w 40 ili kak beshe tam ima gi navskude i posle izplaknah s benzin, sled tova iztrih kodovete za greshta ( s otkachaneto na klemata nishto ne stava tova sa gluposti) kalibrovah lamda sondata i motora za prazen hod ( tova stava samo s tech) i kolata zaspa i tushtata dovolna .
Ta misulta mi beshe che samo s pochistvane i otkachane na klemata nqma da stane a trqbva da otidete da vi kalibrovat motorchetoi lambda sondata.
e dano sum pomognal.
Mitko



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Mumko]  
Автор PeteRHR (C18NZ)
Публикувано11.01.05 09:09



Как се калиброва ламда сонда?
А моторчето?

Питам по-скоро теоретично, какво се променя, каква е идеята, че ми се стори много странно това "калиброване".



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: PeteRHR]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано11.01.05 11:06



На NZ моторите системата е друга.




Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: imitev]  
Автор PeteRHR (C18NZ)
Публикувано11.01.05 19:56



Как така ще е друга системата? Нали има кислороден датчик? Нали има моторче за празен ход. Вярно че самото моторче е малко по-различно, но идеята е да спира и пуска въздух. Говоря за основните неща.

Хайде, за моторчето мога да си представя че от стареенето се получават механични промени. Но "калиброване" би трябвало да си прави самото ЕКУ на колата. И то при натрупване на данни при работа на двигателя. Това сега си го измислям наум и въобще незнам дали така работи, ама ламдата да се калибрира ?!?!?!?!?!??!?!?

Редактирано от PeteRHR на 11.01.05 19:58.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: PeteRHR]  
Автор GSM_BOSS (Calibra Racing)
Публикувано11.01.05 23:43



I taka,da vidim kakvo sym razbral.Zna4i kolega kazva6 4e si kalibroval dannite ot dat4ika/sondata/.Za motor4eto ne govorq za6toto tam kalibrovkata moje da stane samo posredstvom vint,na samiq korpus.Interesno mi e po kakyv to4no na4in se kalibrova,sled kato osnovnata baza danni se namira v prom 4ip/energonezavisimata pamet na ECU/.Interesnoto pri nego e 4e nemoje da se programira,t.e. nemoje da se promenqt dannite zapisani v nego/ne i bez da se svali i postavi na programator,no predi tova imai predvid 4e se trie na UV lampa/.Zna4i i tam nemoje da se bara!!!Edinstveniq variant koito e veroqten e da se promenqt stoinosti v energozavisimata pamet,t.e. dannite koito ECU trupa v procesa na samoubu4avane.NO!!!Tova ozna4ava 4e tazi kalibrovka trqbva da se pravi pri vsqko otka4ane na akumulatora,koeto opredeleno mislq 4e ne e re6enie na vyprosa!!!
Kato cqlo mislq 4e takova kalibrovane na tozi DVG i ECU e nevyzmojno!!!
I taka,izpisah si jivota,za6toto i az imam tozi problem ot okolo 1godina.Studena pali bez problem i si dyrji mnogo stabilni oboroti,no izgasq li q za pove4e ot 30min. pali edinstveno ako podavam po malko gaz,a i sled tova izvestno vreme,dokato se stabilizirat oborotite.Ako se izlyje da zapali ot raz,to za moment oborotite padat do okolo 300ob/min. i togava zamryzvat na 850.
Ne sym nameril re6enie vse o6te,vypreki 4e polu4ih nqkolko po grubi predlojeniq za probivane na otvori v droselnata klapa,ograni4avaneto i v poluotvoreno systoqnie ili donastroiki na styprovoto motor4e.
Ako nqkoi ima smisleno re6enie na problema,koito se prevry6ta v masov,neka spodeli pls.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: GSM_BOSS]  
Автор NetBuster (Bad Mada facka)
Публикувано12.01.05 11:07



На моето моторче му е разбито шестостенното болтче за настройка и е клеясало, има едно положение когато е в спокойно положение се отваря леко от обратната му страна на въртене. Не смея да правя каквито и да е било интервенции, за да не го прецакам. В момента си мисля да завра една тенекийка вътре за да го държа принудително по отворено в спокойно положение. Ама щом започне да се стопля двигателя започва да вдига много високи обороти, и този проблем няма да се реши с принудително отваряне. Какво кара шибаното моторче да се отвори до такава степен че да се повишат така оборотите.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: GSM_BOSS]  
Автор opelcalibra (непознат)
Публикувано29.04.05 16:01



GSM_BOSS, 4uval sum, 4e Calibrite do 1992 imat problem s topal start, pri zamiana na platka iz4ezval. Tova sum go 4el na www.carsoft.ru.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: opelcalibra]  
Автор GSM_BOSS (Calibra Racing)
Публикувано29.04.05 22:17



Mdaa,az taka si re6ih problema,slojih ecu ot calibra 92-ra.Vposledstvie se okaza 4e e dostaty4no da se smeni samo sydyrjanieto na pametta/energonezavisimata/.Svoeobrazen 4ip-tuning :)



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: GSM_BOSS]  
АвторD_C (Нерегистриран)
Публикувано30.04.05 11:42



Neotdavna i na men po4na da mi gasne,rqdko ama gasne.Regulirah si hlabinata na sfe6tite,smenih filtrite i se opravi!
Sega zabelqzvam drugo!Poneje q karam na gaz pri benzin raboti na prazen hod okolo 800(1,4-1,5 litra za 4as),a na gaz malko nad 600(0,9-1,1 litra na 4as)!Dvigatelq na gaz raboti stabilno(daje po-stabilno ot na benz).Ru4nah malko izparitelq za prazniq hod(skoro smenih vsi4ko gumeno i prujin4ato po izparitelq,estestveno regulirovkata zamina),4e kato sum se zasilil na cariigradsko s 140 i izklu4a ot skorost da ne mi gasne ot mnogoto vujduh!Oba4e vupreki 4e opravih gasneneto v dvijenie na mqsto si raboti na 600 oborota.Sega ne znam da se radvam li ili da se zamislqm da razglqbqm i 4istq ne6to predi ne6tata da sa se vlu6ili.
Az si go obqsnqvam s tova,4e gazta e po-visoko oktanova i e nujno mnogo po-malko koli4estvo smes za da raboti(kompa na kolata kato regulira debitomera i smuka4a sprqmo benzin si misli 4e hvurlq principno dosta i slaga minimuma navsqkade).



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: D_C]  
Авторc16se (Нерегистриран)
Публикувано27.07.05 17:21



Аз искам да питам за моя проблем колата е астра 1.6 пълна инжекция на 1 и 2 придъпва вече започна да гасне в движение и по светофари.
Моторчето за празен ход съм го чистил многократно след това има малко подобрение и пак същото.
Моторчето няма регулиращ винт.
Вече нямам идеи



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Автор forjoro (непознат )
Публикувано25.11.06 19:36



Здравейте,
И при мен го има от около 4 месеца тоя проблем - АСТРА Ц16НЗ на бензин и газ без значение. При движение по инерция на скорост или преди сфетофар, като натисна съединителя и гасне, после си я паля с ключа без проблем. Смених моторчето за ПХ, ТПС сензора и нищо. В сервиза диагностиката е ОК ама колата си гасне. Преди около 2 месеца незнайно как проблем се оправи от самосебе си, но сега пак си гасне. Иначе колата си върви перфектно на бензин и газ /на газ по-добре/, разхода е приличен. Ако някой се е справил с тоя проблем пишете че вече окачам.
Благодаря



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: forjoro]  
Автор NetBuster (Bad Mada facka)
Публикувано25.11.06 21:30



Виж датчкика за положението на дроселовата клапа.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Автор forjoro (непознат )
Публикувано26.11.06 10:21



И този датчик го смених и нищо - пак си гасне. Остана само МАП сензора дето не съм сменял, ама той не сттрува малко пари. Та затова питам дали някой е решавал проблем като моя успешно.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: forjoro]  
Автор go_g6 (непознат)
Публикувано31.12.06 14:55



pri men gasne6e samo na gaz, na benzin si rabote6e perfektno, gazajiqta mi kaza 4e imam problem s nqkakva klapa za otrabotenite gazove ili nqkakva podobna glupost- uveli4i mi gazta na prazen hpd sled tova opela stana istinska raketa miri6i qko na gaz gori nad 12l no pak kak varvi za sega sa dovolen. C16NZ





Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: go_g6]  
Автор PRR (Гневен)
Публикувано31.12.06 20:58



Абе щом мирише на газ не е наред! 80к км на газ и е мирисала само в два случая:
1) Много бедна смес - нещо се бях престарал
2) Спукан тръбопровод от бутилката до двигателя.
Моя съвет - тичан на друг газаджия да ти реши смърдящия проблем.

Поздрави

PS: Тоя проблем с клапата и аз го имах. Решиха го като откъртиха жилото за клапата и всичко заспа! Проблема е че като се сбъгяса почва да сменя топъл/студен въздух и сместа никога не е читава




So What?

Редактирано от PRR на 31.12.06 21:00.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: PRR]  
АвторИвo (Нерегистриран)
Публикувано05.01.07 12:36



Здравейте колеги,
Доскоро и аз имах същия проблем с колата - Вектра Ц16НЗ произведена 1989година, която вече 45000км карам на газ с изпарител БРЦ - АТ90Е. Когато е студена винаги я паля на бензин, карам около 0.5км и превключвам на газ без да я чакам да загрее дори и в най студеното време. Ако обаче ми се налага да спирам скоро след като съм потеглил и колата е все още студена, не я превключвам на газ, защото след това при опит за палене се дави и пали по-трудно (на бензин и с натиснат докрая педал на газта). Когато колата сутрин е студена и тръгвах на бензин се получаваше споменатото от вас придърпване, а също и когато се опитжах да я "изрежа" на втора. Ефекта беше подобен като на недостиг на бензин. При дълго стоене в задръствания и загрял двигател (вече я карам на газ) се получаваше споменатия от вас срив на оборотите и колата гаснеше, което аз отдавах на изпарителя, защото на него все още не му е правен ремонт след талава жестока експлоатация през зимата. Трябва да отбележа обаче, че колата си имаше достатъчно мощност, когато я настъпвах на газ. При последващо превключване на бензин в тази ситуация колата работеше без да гасне, но оборотите непрекъснато се колебаеха около 800 - 850 и двигателя вибрираше силно - като пред загасване. При опит да я "изрежа" от място на бензин се получаваше същото спъване, все едно не и достига бензин.
Интересно беше за мен да отбележа, че това гаснене на газ и придърпването на бензин не се получаваше всеки път, но започна да се наблюдава все по-често, което ме наведе на мисълта, че може би проблема не се дължи на изпарителя, а на нещо по двигателя. Опитах се да вдигна оборотите на празен ход от винта на изпарителя, но това не ми се удаде - той беше развит почти докрай. Тогава развих и винта за качеството на сместа, така че да изпуска доста газ, когато е на празен ход (винта за качеството на сместа също влияе върху празния ход при този изпарител - виж методиката за настроика дадена от имитев). Нещата малко се оправиха, но понякога пак гаснеше на светофар. Естествено и разхода на газ скочи до 14.5л на 100км. Следващото нещо, което ми направи впечатление беше това, че при студен двигател на газ колата работи с доста стабилни обороти и при много малко отваряне на регулиращите винтове за качеството на сместа и оборотите на празен ход. Това ме наведе на мисълта, че по някаква причина при загрял двигател се получава много бедна смес, като това не зависи от конкретната настройка на изпарителя и първото нещо към което се насочих беше моторчето за празен ход. Свалих го от двигателя, без да го откачам от кабелите - при подаване на контакт щока му се движеше без да заяжда, въпреки че не беше чистено повече от две години, така подозренията ми към него отпаднаха напълно. Въпреки това го почистих със спрей за почистване на карбуратори и го монтирах на място. Отново пробвах колата, но както и се очакваше нещата не се промениха. Следващото ми подозрение беше, че моторчето прави грешен брой стъпки т.е. отваря байпасния канал повече от необходимото, голяма част от въздушния поток минава през каналчето, а не през отвора на смесителната плочка на газовата уредба, по този начин не се получава добро смесване на газта със засмукания въздух и сместа обеднява дотолкова, че двигателя угасва когато е загрял (поради намаляването на скоростта на въздушния поток през смесителната плочка, засмуканото количество газ от изпарителя е недостатъчно). След този експеримент се замислих кой от датчиците на компа оказва най голямо влияние върху работата на моторчето за празен ход и след внимателно проучване на работата на инжекциона МУЛТЕК достигнах до извода, че това може да се дължи на дефект в следните датчици:
1. Датчика за положение на дроселната клапа - потенциометъра.
2. Температурния датчик на компа (с щекер с два извода, монтиран под тялото на моноинжекциона).
3. Датчика за скоростта на автомобила (мисля че се намира в таблото, но не съм 100% цигурен).
Подозренията ми към датчика за скоростта напълно отпаднаха, поради това че когато колата стой на място на наклонена улица (с натиснат педал на спирачката) и е изключена от скорост, след отпускане на спирачката и тръгване по инерция по наклона, броя на оборотите започва да се повишава до около 1100 и при последващо спиране пак падат до 800-850.
В потенциометъра на дроселната клапа не се съмнявах, защото го бях сменил с нов преди няколко месеца поради други причини. Съмненията ми останаха единствено в температурния сензор. За да съм сигурен в необходимостта от неговата смяна реших да си направя следните експерименти, когато колата работи само на БЕНЗИН:

1. При студен двигател (външна температура около 0градуса), изключих щекерчето от трмпературния сензор и вместо сензора включих резистор 10кило ома - тази стоиност отговатя на температура по-ниска от -10 до -15 градуса, т.е. студена зимна сутрин. След което запалих колата (запали от раз) и потеглих без да чакам да загрее. Ефекта от това беше, че колата работеше много равномерно на празен ход с леко повишени обороти (около 1100 - 1200), без каквито и да било вибрации на двигателя, предаващи се на волана или на скоростния лост както беше преди. При потегляне по лек наклон нагоре, колата се ускорявасше плавно без да забива нос и с достатъчна мощност и въртящ момент. При рязко натискане на газта на първа скорост гумите превъртаха и нямаше провал в мощността (както при липса на достатъчно бензин - описания по-горе случай), а и сега от ауспуха миришеше на неизгорял бензин, т.е. много богата смес.

2. За по-голяма сигурност в твърденията си изгасих колата докато все още е СТУДЕНА, изключих резистора от 10кило ома и на негово място включих друг със стойност 330 ома - тази стоиност отговатя на температура около +90 - +100 градуса, т.е. добре загрял двигател. След което запалих колата (запали доста по трудно, с повече въртене на стартера), празния ход беше нестабилен и доста се колебаеше, появиха се и вибрации във волана и скоростния лост. При опит за потегляне колата изгасна, все едно не и достига бензин (като при запушен горивен филтър или ниско налягане в бензинопровода). При повторен опит за потегляне, този път с повече газ не успях да мина и 5метра, а колата пак загасна. Пробвах и още веднъж с много газ, но и този опит се провали. Когато работеше на място от ауспуха вече не миришеше на недоизгорял бензин, т.е. сместа беше много бедна.

3. Отново загасих двигателя и на мястото на резистора от 330 ома включих такъв със стойност 4,7 кило ома, който отговаря на температура на двигателя около 0 градуса (колкото беше външната). При запалване (запали от раз), двигателя работеше равномерно на празен ход (около 1050 - 1100 оборота), без каквито и да било вибрации във волана и скоростния лост, а от ауспуха миришеше на ''бадеми'' - все още катам с катализатор. При потегляне по същия наклон не забелязах никакви провали в мощността, а набирането на скорост ставаше с лекота.

Изводите за мен бяха два:
- Повредата не е в компа, тъй като при манипулирането на входните данни за температурата на двигателя той успява да приготвя адекватна смес.
- Със сигурност температурния сензор на инжекциона подава грешни данни на компа, т.е. по-висока температура на двигателя и съответно реакцията на компа е да приготви по-бедна смес, а оттам се получаваха провалите в мощност когато колата се кара на бензин.
- По-бедната смес е резултат от по-малкото количество впръскан бензин и в свщото време по-голямо количество въздух преминал през байпасния канал, т.е. моторчето за празен ход отваря повече този канал. Поради тази причина (прекомерно отворен байпасен канал), караики колата на газ двигателя неможе да засмуче достатъчно от изпарителя и затова гасне. В случая не е "виновно" моторчето за празен ход, а температурния сензор, подаващ грешна информация за температурата на двигателя, т.е. по-висока.

След като окончателно се убедих че повредата е в този сензор предпочетох да го заменя с такъв произведен от БОШ (22 -23 лева), който беше със същя цвят на пластмасовата част от корпуса си в случая светлосин. Всички други, които ми предлагаха на по-ниски цени бяха тъмносини или бели на цвят и аз не посмях да ги взема - не бях сигурен дали подават точната информация за температурата. След демонтирането на стария сензор той също се оказа произведен от БОШ, а на тялото му е набит сущия номер като на новия. Измерването на съпротивленията на двата сензора при околна температура 23 градуса, показа, че съпротивлението на новия беше 2 кило ома, а на стария 1,65 кило ома, това означава че подава информация за по-висока температура на двигателя. След подмяната двигателя заточна да работи с много стабилен празен ход, без видими вибрации и провали в мощността и въртящия момент при ускоряване. Изгасването преди светофар и пропадането на оборотите при отпускане на педала на газта когато двигателя е загрял също изчезнаха, дори като я карам на ГАЗ. За да поддържа стабилен празен ход на газ вече не беше необходимо винта за качеството на сместа и винта за празния ход на изпарителя да са развити толкова много.

Трябва да отбележа, че моторчето за празния ход е сменено преди 2 години, но никога не е чистено досега. Моторчето не е за Опел, а за някакво ДЕУ моноинжекцион. На външен вид е абсолютно същото дори и щока, разликата е в това, че след монтажа, кабела не сочи надолу, а наляво към въздушния филтър. Смяната се наложи заради това, че щока на старото се беше заклинил и въобще не се движеше.
Свещите, кабелите и палеца са сменени преди 1 година макар, че само кабелите бяха за смяна (при измерване на съпротивлението им два от тях имаха съпротивление 1 мега ом, а другите три около 10 до 15 кило ома. Въпреки че при пробата с резервна свещ допряна до корпуса на двигателя имаше искра При кабелите с високото съпротивление съответните им свещи бяха по-черни). Кабелите са със силиконова изолация ТЕСЛА, в последствие се оказа, че и старите бяха ТЕСЛА, свещите са БЕРУ, а палеца го смених заради омекналата пружинна пластинка с някъкъв италиански.
Потенциометъра на дроселната клапа също е сменен с нов преди около половин година, защото съпротивлението му се колебаеше когато педала на газта не е натиснат (измерва се съпротивлението му при ненатиснат педал, след което педала се натиска и се отпуска много бавно без удари в крайно положение и пак се мери съпротивлението - то трябва да е СЪЩОТО. След това се натиска педала докрай и се се пуска рязко, за да се върне в начално положение с удар и пак се измерва съпротивлението, то трябва да остава СЪЩОТО като при първото измерване. Ако съпротивлението след отпускане на педала остава по-високо, това води до работа на двигателя на високи обороти (2000 - 3000 и нагоре) без да е натиснат педала - реве като самолет.
Ако съпротивлението след отпускане на педала става по-ниско, това води до работа на двигателя на понижени обороти (под 800) и започва да се тресе.

Така описаната диагностика се прави в следния ред според по-горе описаните начини за всеки датчик по отделно:
1. Проверява се моторчето за празен ход. Демонтира се от двигателя без да се откача кабела от него, при включване и последващо изключване от контакт щока на моторчето трябва да се движи без да се заклинва в някакво положение. Тази проверка се извършва по РАЗЛИЧЕН начин за двигатели Ц16НЗ и Е16НЗ - виж по-надолу.
2. Свалят се кабелите само от страна на свещите и запалителната бобина, сваля се дистрибуторната капачка ЗАЕДНО с кабелите и с мултицет се измерва съпротивлението им между перата вътре в капачката и лулите на свещите. Измереното съпротивление трябва да се движи между 5 и 15 кило ома, като е по-голямо за по-дългите кабели. Ако някой от кабелите има високо съпротивление, то той се откача от капачката и се измерва самостоятелно. Ако пак има високо съпротивление се заменя, ако не се измерва извода на самата капачка (на статия тип капачки ДЕЛКО понякога изводите прекъсват защото са направени много калпаво).
3. С мултицет се проверява потенциометъра на дроселната клапа.
4. Ако всичко дотук е наред се проверява термодатчика по гореописания начин със замяна с постоянен резистор.
5. Проверява се датчика за скоростта като колата се пуска от спряло положение по наклон с работещ двигател, но по инерция. При увеличаване на скоростта, оборотите трябва също да се увеличат. При намаляване на скоростта по същия наклон и последващо напълно спиране, оборотите на двигателя трябва да намаляват. Тази промяна на оборотите гарантира изправността на датчика.

Колегите които карат автомобил с двигател Е16НЗ, Е18НЗ или друг без ламбда сонда, а също и тези, които са сменили чипа от Ц16 на Е16 примерно и са заменили сондата с потенциометър (потенциометъра се включва към други пера на компа, а сондата се изключва от компа), трябва да знаят, че когато колата е студена и се включва на контакт, моторчето за празен ход НЕ СЕ ДВИЖИ. То започва да се движи при включване на контакт едва когато колата е ТОПЛА! Затова проверката на моторчето се извършва само на ЗАГРЯТ двигател! Също така тези компове НЯМАТ алгоритъм за самообучение, т.е. трябва да се обучават всеки път когато се откача акумулатора. Това става като се дадат накъсо клеми А и Б на диагностичния куплунг и вместо да се включва само на контакт, за да се прочетат грешките, двигателя твябва да се запали. Тогава жълтата лампа започва да примигва бързо, а оборотите са около 1500, а цлед това се нормализират. След 3 - 4 минути жълтата лампа спира да мига и обучението е завършило. Двигателя се спира , маха се мостчето от диагностичния куплунг и той се включва на място.

При двигателите с ламбда сонда като Ц16 и Ц18 моторчето за празен ход се движи напред назад при включване и изключване от контакт при студен и при топъл двигател, така че проверката му може да се извърши при всякаква температура. Този тип компове имат алгоритъм за самообучение след като е бил изключван акумулатора и не е необходимо да се обучава. Ако се опитаме да обучим такъв комп по гореописания начин, жълтата лампа не спира да мига, а също няма промяна на оборотите, т.е. неможе да се извърши принудително обучение.

Трябва да спомена, че от повече от 3 години съм сменил чипа от Ц16НЗ на Е16НЗ, махнал съм и ламбда сондата, но не и катализатора, като резултата от това е, че колата стана по-динамична, повиши се въртящия момент на ниски обороти (тргва от място много по-леко и с подаване на по-малко газ). Когато карам на газ не ми свети жълтата лампа и компа не натрупва грешка, поради което колата не става тромава и не ми се налага периодично да изключвам акумулатора, за да изтрия натрупаните грешки. Всъщност това беше и причината да сменя чипа - това решение на проблема при конвертиране на колата от бензин на газ лично на мет ми се вижда по-чисто като изпълнение, отколкото поставянето на някъкъв емулатор за ламбда сондата при каране на газ. След тази промяна на чипа и сяществуващ оригинален катализатор (в него не се забелязват запушени каналчета или счупени парченца от керамиката), и проверка на газ анализатор измереното ниво на СО при работа на бензин беше 0,2% при норма 0,5% (измерването е извършено в център на СБА).
Поради същата причина (нестабилен празен ход) още със закупуването на колата премахнах целия ЕГР клапан, който се оказа че не се затваря плътно дори и при изклучен вакуум. На негово място монтирах дебела алуминиева плочка, уплътнена със силикон.
Катализатора не съм го премахнал, въпреки че е оригиналния и ресурса му вече е свършил отдавна, защото няма никакви следи на запушване на керамиката. Оказа се, че когато двигателя трудно се развърташе на повече от 4000 оборота, запушването беше в задното гърне, а не в катализатора. Освен това не бих "избушил" катализатора и не бих го заменил с парче тръба, защото тои се явява първата нееднородност по пътя на изгорелите газове и заедно с изпускаталния колектор формира резонансна система настроена на определена честота респективно брой обороти, така че да се получи разреждане в сечението на изпускателните клапани, като по този начин се подобрява проветряването на цилиндрите по време на испускателния такт. Това става само за тези обороти за които се получава този резонанс - обикновено това се прави за високите обороти, като по този начин там се получава най-голям въртящ момент. При още по-високи обороти въртящия момент намалява именно поради лошото проветряване на цилиндрите. Този метод си ина и своите недостатъци, а именно провал (дупка) на въртящия момент на обороти два пъти по-малки от тези за които е настроена изпускателната система. Например ако резонанса е настроен на 5200 оборота и там е максималния въртящ момент на двигателя, то на 2600 оборота ще се получи провал на въртящия момент. Това е особено добре изразено при така наречените "спортни изпускателни системи". Поради тази именно причина се въздържам да премахна катализатора, защото не ми е известно, а и нямам възможност да измеря как точно и на какви обороти е настроена изпускателната система, и как ще се отрази премахването на катализатора, като елемент от тази резонансна система. Факт е че коли на които е "избушен" катализатора си променят динамичните характеристики и устоичивостта на оборотите на празен ход (което може да се дължи и на друга причина). Затова ако ми се наложи да махам катализатора при натрошажане на керамиката или запушване (Случва се само когато двигателя гори масло или се кара с оловен или некачествен бензин. Приработа на газ запушване на каналчетата НЕ СЕ получава. Натрошаване на керамичното тяло се получава при механичен удар или пропуски в запалването и при двата вида гориво.), лично аз бих сложил катализатор втора ръка, на който керамичното тяло е здраво и каналчетата са отпушени ини в краен случай някакво читаво резонаторно гърне.

ПС:
Надявам се с този доста дълъг ферман да съм бил полезен на повечето колеги, ходещи при разни некадърни маистори за които нестабилния празен ход се дължи само на стъпковото моторче за празен ход и въпреки че имат прехваления уред ТЕХ1 нищо немогат да свършат с него, защото не са наясно с принципа на работа на инжекционната система. А недай си боже и колата да има газова уредба, вече в никой от сервизите не могат да и направят читава диагностика, а само си прехвърлят топката с газаджиите, които по мое скромно мнение са още по-големи галфони, заявяващи ви най-нагло, че нищо не разбират от "електрика", но с удоволствие ще ви направят ремонт на изпарителя, нищо че колата се тресе и има лоша динамика и на бензин. Нямам случай досега (вече 45000 км), колата да не върви на газ и газовата уредба да е виновна за това (в никакъв случай не правя реклама на БРЦ, защото има и доста по-добри газови уредби на пазара, просто моята е такава:)). Винаги проблема се е оказвал на друго място по двигателя. Лошото е че и големите сервизи с претенции като Булвария немогат да се справят комплексно с възникналите проблеми когато колата се кара и на газ.
Надявам се да не съм ВИ досадил прекалено много, но всико което описах като методика за търсене на неизправност в датчиците го практикувам вече 5 години на моята дърта Вектра, като единствения ми измервателен уред е мултицета и разни кабелчета и преходи, за да мога да се включвам към куплунзите на датчиците. Досега не ми е бил нужен никакъв ТЕХ1 или газ анализатор. Дано повече колеги, каращи не само Опел се възползват от моя личен опит и спрат да си дават парите на високомерните мухали в сервизите.

Желая ВИ много здраве и късмет през новата 2007 година!





Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Автормoтoтчe (Нерегистриран)
Публикувано09.01.07 11:29



ебал си му майката на моторчето....



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Ивo]  
Авторtena (Нерегистриран)
Публикувано10.01.07 15:19



Колега, заслужаваш огромен респект, дори и само за търпението да напишеш такъв огромен пост! По някои пунктове може да се прецизират мъъъничко нещата, но....респект!

Лека и безаварийна(2007-ма)!!!



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Ивo]  
АвторЛaиk (Нерегистриран)
Публикувано16.02.07 19:41



Здравейте Опел-фенове!
От 2,5 год.карам Опел Астра Караван 1,4 бензин(не можах да намеря по корпуса на двигателя буквичките и цифрата 14 между тях,на които тук много държите,но на големия регистрационен талон номера на двигателя започва с Х14ХЕ и по документи колата е от 96год,а двигателя е 1389 куб.см. а когато ми разчитат еку-то излиза че е Астра F;газ не съм й сложил,защото за тези 2,5год. съм навартял около9 000 км-т.е. не я карам много).
Това по-дълго встъпление написах,защото за 2-те седмици откогато чета този форум разбрах,че тази информация е важна за сериозните му посетители.След изчерпателния постер на Ivo по темата гасне на празен ход и особено в движение,мислех че едва ли може да се добави нещо ново.Но днес ето какво ми се случи-от месец и повече колата гаснеше както на студен двигател така и на топъл, на празен ход,като на студен имаше и срив в мощността(сякаш работи на 3 цилиндара,като дадеш газ не реагира-особено по нагорнище-а като изключиш от скорост оборотите падат до 0 игасне).Като загрее нещата се пооправяха,но гасненето на празен ход пак се появяваше най-неочаквано и естествено в най-неподходящия момент,предшествано и от описаното в по- ранните постери вибриране на волана и скоростния лост.
Според моя майстор(а той е много свестен и му вярвам) гасненето при загрял двигател се дължи на прословутия ЕГР клапан и ми го изолира(проверката на стента не намери проблеми по коментираните тук различни видове датчици,стъпковото моторче и компа също са наред), а гасненето на студен двигател-иначе първото палене на двигателя е от раз-и загубата на мощност при движение при незагрял още двиг. се дължало на т.нар.хидравлични компенсатори(не съм 100% сигурен в този термин-лаик съм в тази технически област),които регулирали ,,топлинната хлабавина,,(също цитирам по памет без да съм 100% сигурен)на клапаните.Проблемът възниквал при нередовна или въоще липса на такава смяна на маслото(а колата е внос от Италия и както твърдите тук италианците са мърлячи-не сменят,а доливат)или при смяна с некачествено макар и подходящо масло.При купуването бях сменил естествено маслото-LG южнокорейско и масления филтър и то вероятно е било качествено.Преди месец сменях също масло и филтъра-този път ми препоръчаха Q8,подходящо но явно некачествено(предлагат го за белгийско,но май е кувейтско).След последната смяна на масло плюс гореописаната Italian job се е изявил и последния проблем.
Какво ми направиха?Източиха ми кувейтското масло,промиха ми двигателя със специално промивачно масло(двиг.работи с него 10-15 мин.след което го източват и него)и сипаха по-качествено този път шведско такова(не му знам буквите и цифрите,казах ви че вярвам на майстора си).Засега колата работи добре,но двигателя не беше изстинал.Ако проблема пак се яви на студен двигател майсторът ми каза,че следващата стъпка ще бъде пак промивка и почистване на въпр.хидравлични компенсатори,улейчета и пр. но при разглобен двигател(проблем,заложен като бомба от жабарите).Въпросът ми е някой имал ли е такъв проблем и как се е справил с него?Предварително благодаря за отговорите и за търпението!



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Лaиk]  
Автор PRlNCEZANDOR (vodoun)
Публикувано17.02.07 14:33



По принцип евала на масйстора ти. явно човека се е постарал да ти помогне, но.........
Какво да ти кажа това което ми описваш все едно че колата е дошла от Италия е с масло а с грес в картера, тогава може да се вземе за сигурна причина.
Практиката тук показва и доказва че когато възникне проблем като този - гаснене на празен ход - трябва да си 1000% сигурен че ти е наред стъпков мотор, датчик за темп на двигателя, потенциометър на дроселова клапа, цялото запалване, та дори МАР сензор.
Не ми е ясно тези майстори как преценяват че маслото е хубаво или лошо, мене ако питаш вие си правите промивки и сменяте масла, а проблема се тай някъде другаде.
Освен ако няма и някаква друга причина че твоят човек да е сигурен че трябва да асе стига до отваряне на двигателя и пипане на клапаните за налягане на масло ит.н.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Авторvddvdd (Нерегистриран)
Публикувано17.02.07 23:00



И при мен няколко години го имаше същия проблем /Опел Кадет 1.4NZ бензин+газ/. То не бяха мъки, то не бяха сервизи... Сменяй делко, сменяй кабели, сменяй Ламбда сонда, сменях подред без никакъв ефект. Накарая компетентно ме "информираха", че проблема ми бил в "каммпютъра".
Честно казанотова ме усъмни защото проблемите бяха само на бензин, на газ си беше О'К. След като цяло лято я карах само на газ /иначе винаги паля на бензин и изгаквам да загрее преди да мина на газ/ реших да се пробвам и аз - щом за 5 /пет/ години нема сервиз да реши проблема.
Въоръжих се с мултицет, ел.схемата на колата и се направих и аз на майстор.
Оказа се, че напражението от Ламбда сондата беше няколко волта и "плуваше", но винаги беше много високо. По метода на елиминирането установих, че електрониката на газовата уредба даваше някаква утечка. Понеже беше холандска с Ламбда контрол никой не пожела да се занимае с нея и просто изхвърлих електрониката. Имаше ефект и колата вече не беше същата. Оказа се, че е просто песен да тръгваш без придръпване и на светофарите да не подаваш газ с десния крак, докато натискаш спирачката с левия.
Как пък един майстор не го хвана, че е цъфнал електронния блок и на АГУ-то и обърква компютъра? Между другото, когато вместо дефектната електроника на АГУ сложиха най обикновена "врътка" усетих подобрение и на газ.
Мисля, че заради грешното напрежение компютъра се е опитвал все-повече да "коригира" обогатяването на сместа все повече и повече докато се стигне до гаснене и придръпване. Вече една година слава богу се държи нормално, но като чета патилата на колегите - то МПХ, то датчици хич не ми се иска сагата с придръпването и гасненето да се появи отново.





Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Ивo]  
Автор javor_k (член)
Публикувано17.02.07 23:40



На Иво Евала му правя!!! Всичко изчетох, въпреки че съм привърженик на резонаторното гърне:)

Тука искам да попитам него и останалите колеги, които са патили дали през това време не им е светела лампата за грешка и какъв е бил кода на грешката?

Интересното е че аз не съм имал проблем въобще с това моторче. Светила ми е лампата с код на неизправност 35 но проблем с оборотите съм имал от време на време от газовата. Веднъж пък за две седмици малко ми бяха ниски оборотите по инерция и на газ и на бензин. Може и от натрупани грешки да е било ама се оправи. Колата я карам вече 70 000 км на газ.

Чистил съм го моторчето два пъти без да е имало причина. Много черно си беше. Не сме само ние опелите с проблемите със стъпковите си моторчета. Подобен случай днеска с Пасат - изчистиха му го и се оправи.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: NetBuster]  
Автор andromon (непознат )
Публикувано18.02.07 11:20



ima6 edi marku4 koito e do bronjta.ot tam smu4e vazduh. otka4i marku4a i 6te se opravi .mojta astra prave6e sa6tia nomer



Тема Re: А потенциометъра?нови [re: Ивo]  
Автор javor_k (ентусиаст)
Публикувано19.02.07 23:16



"Колегите които карат автомобил с двигател Е16НЗ, Е18НЗ или друг без ламбда сонда, а също и тези, които са сменили чипа от Ц16 на Е16 примерно и са заменили сондата с потенциометър (потенциометъра се включва към други пера на компа, а сондата се изключва от компа).........." - не разбрах какъв е този потенциометър??? То ТПС си има по принцип???



Тема Re: А потенциометъра?нови [re: javor_k]  
Автор imitevМодератор (питомен OpelFan)
Публикувано20.02.07 01:27



Потенциометъра за регулиране на CO в изгорелите газове... Нали вече си няма ламбда сонда






Тема Re: А потенциометъра?нови [re: javor_k]  
Авторivo (Нерегистриран)
Публикувано22.02.07 16:36



"Колегите които карат автомобил с двигател Е16НЗ, Е18НЗ или друг без ламбда сонда, а също и тези, които са сменили чипа от Ц16 на Е16 примерно и са заменили сондата с потенциометър (потенциометъра се включва към други пера на компа, а сондата се изключва от компа).........." - не разбрах какъв е този потенциометър??? То ТПС си има по принцип???

Здравей колега javor_k
ТПС сензора по принцип си го има и е монтирам върху тялото на моноинжекциона (върти се от оста на дроселната клапа), но потенциометъра за който става дума в поста ми е друг и се използва за регулиране на СО.
При смяната на чипа от Ц16 на Е16 се премахва ламбда сондата и на нейно място се включва потенциометър за регулиране на СО. Единия му извод се свързва на "маса" (перо D1 на компа), другия на +5 волта (перо C14 на компа), а средния извод - плъзгача на потенциометъра се свързва на перо D8 на компа. Тъй като гнездото в куплунга на перо D8 е празно е необходимо внимателно да се извади перо D7, което досега е било вход на ламбда сондата и да се премести на D8, като в същото време се изключи самата сонда от куплунга в двигателния отсек и се херметизира разединения куплунг. Самата сонда се оставя на място, за да може евентуално да се възстанови оригиналната инсталация (например при продажба на колата(: ). Настройката става като при подаване на контакт се настрои напрежението на перо D8 да е равно на 2.15 волта спрямо "маса".

В този си пост (защото ме мързи да пиша още един (: ) ще отговоря и на един колега, който по-горе беше питал за грешките натрупани в компа при каране на газ, когато колата няма ламбда емулатор. Грешките запазени в паметта са най често две:
- твърде бедна смес
- твърде богата смес
но може да се срещнат общо четири 13, 44, 45 и 54 - не помня точно коя на кой номер от таблицата отговаря.

Надявам се да съм ви бил полезен с отговора си.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: PRlNCEZANDOR]  
Авторлaиk (Нерегистриран)
Публикувано24.02.07 16:04



Оправи се!След промивката и смяната на маслото мърка като коте и върви като пушка

.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: Ивo]  
Автор Krass_p (непознат )
Публикувано05.03.07 16:56



На колегата Иво едно ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ,
имах проблем с нестабилен ход на празни обороти, не много силно изразен, но достатъчно досаден и висок разход на гориво (Vectra C18NZ). Прочетох темата и смених температурния датчик. Промяната беше повече от осезаема - по-спокойни обороти на празен ход, намаляха вибрациите, по-добра работа на двигателя (при работна темп.), съответно и повишена мощност (особено при ниски обороти 1500-2000). Още незнам за разхода, но съм твърдо убеден че ще има понижение :))

Така че колеги, който не го е сменял този датчик досега, по-добре да го направи, ефекта си заслужава. Дори и да не Ви е бил за смяна, не губите почти нищо - струва 10-20лв.
В момента само ме е яд че не съм го сменил по-рано.

Редактирано от Krass_p на 05.03.07 17:12.



Тема Re: Гасне на празен ход, особено в движениенови [re: andromon]  
АвторTylev (Нерегистриран)
Публикувано26.03.07 07:28



Много вероятно да имаш проблем с компютъра!!!




Страници по тази тема: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | (покажи всички)
*Кратък преглед
Клуб :  


Clubs.dir.bg е форум за дискусии. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Dir.bg
За Забележки, коментари и предложения ползвайте формата за Обратна връзка | Мобилна версия | Потребителско споразумение
© 2006-2024 Dir.bg Всички права запазени.